steadyaku47

Thursday 7 April 2016

This should be Najib Razak's defense on SRC chanelling RM42 million into his personal account: "Saya tak sedar dan SRC juga tidak tahu. Oleh kerana saya orang gila maka tidaklah boleh guna undang undang keatas saya. Kalau pi mahkamah pun buang case saja atas sebab "Gila." Sekian.


PARLIAMENT: SRC International Sdn Bhd has no information as to who gave the instruction to channel RM42 million to Prime Minister Najib Abdul Razak's personal bank accounts.
Najib said this in his capacity as finance minister in a written reply yesterday.

"SRC does not have any information on this issue and this was based on the reports carried by a (news) portal that cannot verify the authenticity of the source ," he said in response to Zuraida Kamaruddin (PKR-Ampang).

Kalu saya jadi PM Najib saya nak jawab laguni dalam parlemen:
Duit sebanyak RM42 juta dari Syarekat SRC International dipindahkan kepada akaun persendirian saya. Saya pula tidak sedar wang sebanyak itu dimasukkan kedalam akaun persendirian saya. Saya dah siasat dan saya dapati Syarekat SRC International, anak syarekat 1 MDB itu, pun tidak tahu siapa yang arah pemindahan wang besar itu.

Oleh kerana saya tak sedar dan SRC juga tidak tahu maka saya rumuskan bahawa SRC dan saya dah gila menguruskan syarekat demikian cara.

Tuan yang Di Pertua, ini point [dengan izin] yang paling penting say nak sebut kepada Dewan yang Mulia ini: Oleh kerana saya orang gila maka tidaklah boleh guna undang undang keatas saya. Kalu pi mahkamah pun buang case saja atas sebab "Gila."
Sekian. 
Sopian Ahmad.

No comments:

Post a Comment